2017 július 25. kedd, - Kristóf, Jakab
Hírlevél

Iratkozzon fel elektronikus hírlevélszolgáltatásunkra.

Az Ön neve

Az Ön e-mail címe

Keresés indítása
 
 
Életmód

Így előzzük meg a cukorbetegséget!

Napjainkban a cukorbetegség a lakosság közel egyharmadát érinti. Korra való tekintet nélkül szedi áldozatait. Tudatos étkezéssel és életmóddal azonban nagyban csökkenthetjük kialakulásának kockázatát.

 
hirdetés
Infinety Hirdetés


Hazánkban a lakosság közel egyharmada cukorbeteg, és sokan nem is tudnak róla. Magas azoknak a száma is, akik a veszélyeztetettek körébe tartoznak, ők elsősorban a túlsúlyos emberek és a szívbetegek. Kellő odafigyeléssel azonban nagyban csökkenthető a betegség kialakulásának az esélye, nézzük, mit tehetünk ennek érdekében!

Étkezzünk tudatosan!

A gyorsételek, a készételek felesleges kalóriákat tartalmaznak, és persze sok-sok mesterséges adalékanyagot, amelyek hosszú távon túlsúlyhoz és akár egészségkárosodáshoz is vezethetnek. A fehér liszt és a fehér cukor szintén kerüljön tiltólistára, a teljes értékű gabonafélék, valamint a zöldségek, gyümölcsök viszont szerepeljenek mind gyakrabban étkezésünkben. A zsíros húsok helyett a sovány húsokat részesítsük előnyben, és együnk hetente két-három alkalommal halat. 


Fűszerezzük ételeinket!

Tanulmányok sokasága tanúsítja, hogy a fűszerek és zöldfűszerek remek társak lehetnek a cukorbetegség elleni küzdelemben. A bennük található értékes antioxidánsok ugyanis képesek csökkenteni a betegség kialakulásának kockázatát. A szegfűszeg és a fahéj kifejezetten ajánlott. 

Együnk barna rizst!

Egy friss kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a barna rizs rendszeres fogyasztása csökkenti az idegek és a véredények sérülését, ami a cukorbetegség miatt alakulhat ki. Főzés előtt áztassuk be a rizst egy éjszakára, így sokkal könnyebb lesz elkészíteni. 

Szedjünk C-vitamint!

Egy európai kutatás azt bizonyította, hogyha szervezetünkben magas a C-vitamin mennyisége, akkor sokkal alacsonyabb a kockázat a cukorbetegség kialakulására. A narancs, az eper és a brokkoli remek forrásai a C-vitaminnak. 

Sportoljunk rendszeresen!

A rendszeres sport nem csak jó kondícióban tart bennünket, de segít megőrizni testsúlyunkat, egészségünket is, így nagyban elkerülhetjük a betegségeket, köztük a cukorbetegséget is. Hetente legalább két-három alkalommal igyekezzünk időt szánni minimum fél órás mozgásra. 

ÍÉ


hirdetés
Infinety Hirdetés


 
Vissza a többi cikkhez »

hirdetés
Infinety Hirdetés
hirdetés
Infinety Hirdetés
Hirdetés
hirdetés
Infinety Hirdetés
hirdetés
Infinety Hirdetés
Hirdetés
 
 
Az oldalt készítette és üzemelteti: Proweb Internet

© 2010 - 2017 Ursa et Ursus Kiadó Kft. | Rólunk | Szakértőink | Médiaajánlat | Impresszum | ÁSZF | Adatvédelem